Суроватъчен протеин или Казеин - кой протеин да изберем?

Суроватъчен протеин или Казеин - кой протеин да изберем?

Питате ли се какъв тип протеин да изберете?

Казеин или суроватъчен протеин?

Предимствата и недостатъците които трябва да знаете

В тази статия ще ви предоставим кратка информация относно предимствата и недостатъците на съроватъчния и казеинов протеин.

Нека започнем със суроватъчния протеин.

Суроватъчния протеин е естествен продукт от производството на сиренето (от млякото). Приблизително 20 процента от открития в млякото протеин е суроватъчен. Той е богат на аминокиселини, лактоза, витамини и минерали, и съдържа лакталбумин (подобно на серумния албумин) и следи от мазнини.
Доказано е, че суроватъчния (whey) протеин увеличава протеиновия синтез, което е напълно нормално, както и допринася за по-доброто функциониране на имунната система. Суроватъчния протеин има и доста добри антиоксидантни ефекти, тъй като подобрява нивата на глутатион. Глутатиона е три-пептид, който съдържа един аминокиселинен остатък от всеки от следните: глутаминова киселина, цистеин и глицин.
Глутамиона играе важна роля в защитата на скелетните мускули и други тъкани на тялото от окислително увреждане.
Суроватъчен протеин изолат е най-чистата и концентрирана форма на суроватъчен протеин. Той съдържа 90% или повече протеин и много малко (ако въобще има) мазнини и лактоза. Друг вид протеин е така наречения хидроизолат, което означава, че суроватката е присмляна в пептиди (малки вериги от аминокиселини), това предполага, че помага на протеина да се усвоява по-добре от организма.

Ползи: Увеличава синтеза на протеин, подобрява имунната функция и антиоксидантна активност, усвоява се бързо.

Недостатъци: Не е доказано, че е ефективен при намаляване разграждането на протеина.

Препоръки: Перфектен вариант е да се консумира преди тренировка, поради неговата бърза усвояемост. Препоръчително е да се консумира сутрин , преди и след тренировка.

След като ви дадохме кратка информация за суроватъчния протеин, нека преминем и към казеина.

Казеина представлява 80 на 100 съдържание от млечен продукт. Той е известен с отличното съдържание на аминокиселини и антикатаболен ефект.
Бодибилдърите го използват предимно преди лягане , поради по-бавното му усвояване и подхранването по този на организма през цялата нощ.

Ползи: Бавно усвоим, което го прави идеален за така нареченото последно хранене (което се очаква да подхранва тялото ви през фазата на сън), антиоксидантно действие. Съдържа млечни калций ( което е важно за здравето на костите и тялото)

Недостатъците: При някои организми се наблюдава влошаване на храносмилането. Хората които имат проблеми с лактозата, могат да имат газове и подуване в стомаха.
Подуването на стомаха идва от съдържанието на натрий.

Препоръки: Използвайте преди лягане, поради бавното усвояване или ако знаете, че поради някаква причина няма да може да се храните в близките 4-5-6 часа. Бавното усвояване на казеина ще ви помогне да не изпадате в катаболни процеси толкова бързо.

След като с кратка информация ви запознахме с основните неща около суроватъчния и казеинов протеин, сега нека ги сравним.

Суроватъчен протеин срещу казеинов протеин.

От информацията по-горе може да придобиете представа, че и двата вида протеин предлагат различни предимства и недостатъци. Ив Бойри( Yves Boirie) провел изследване в което избрал 2 групи здрави хора и им давал суроватъчен и казеинов протеин в продължение на 10 часа ( без да приемат твърда храна). Проучването показало, кръвни нива на левцин достигнали своя връх през един час след приема на протеин( и двата вида). Въпреки това групата със суроватъчния протеин достигнала по-високи нива и се връщала в изходно положение след четири часа. Групата на казеина достигнала по-нисни нива на левцин, но преди да се върне в изходно положение минавали 7-8 часа.
Още едно изследване проведено от Типтън доказало, че не може да се каже кой е по-добрия протеин, защото зависи за какви цели се използва. Изследването представлявало отново разделяне на 2 групи хора , които в продължение на 2 седмици приемали казеин и суроватъчен протеин след тренировка. Изследването показало, че няма значими разлики при приема на двата вида протеин, освен, че казеина се нуждае от повече време да се усвои от организма.

Като заключение може да кажем, че не е много уместно да се сравняват двата протеина и да се изтъква кой е по-добрият. И двата протеина са идеален вариант за всеки сериозно трениращ. Доза суроватъчен протеин никога не е излишна, особено след ставане, когато тялото се нуждае от хранителни вещества, които да се усвоят бързо. Както и преди и след тренировка.
Комбинацията от двата казеина и суроватъчния протеин е перфектна. Суроватката ви „пази“ и подхранва мускулите и тялото през деня, а казеина се грижи за вас през фазата на сън, когато тялото ви не приема никакви хранителни вещества в продължение на 6-8 часа.

Представяме ви кратък списък с протеините от отделните категории, които са произведени от най-добрите фирми на пазара за хранителни добавки, притежават високо качество и приложените суровини в тях са най-добрите.

Едни от най-добрите суроватъчни протеини:

1. AllWhey AllMax Nutrition

2. Titanium Whey SAN

3. 100% Whey Protein Isolate Scitec Nutrition

4. Platinum Isolate Supreme SAN

Едни от най-добрите казеини:

1. Casein Fusion SAN

2. Pure Casein Pure Nutrition

3. 100% Casein Complex Scitec Nutrition

Източници:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3854183/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17167420

 17 юли 2016

Още новини

Прием на протеини за мускулна маса

Кога е най-добре да пием протеини? За да натрупаме бързо мускулна маса, не е достатъчно само да пием протеинови шейкове. От голямо значение е да сме наясно кога да ги пием и какъв вид да са белтъчните вещества, за да можем ...

HexaPro AllMax Nutrition - най-добрата протеинова матрица

Хранителните добавки и в частност протеините се разделят в няколко категории: такива с бързо усвояване и протеини с по-бавна скорост на усвояване от организма. Бързите са суроватъчните концентрати, изолати и ...